دانلود<تحقیق بررسی رابطه دینداری وعزت نفس دانش‌آموزان دختر>

پایان نامه روان شناسی,پایان نامه علوم تربیتی,پایان نامه مشاوره و راهنمایی,رابطه بین عزت نفس و دینداری,رابطه بین دینداری و عزت نفس دانش‌آموزان,دانلود پایان نامه عرت نفس,دانلود پروژه عزت نفس,تحقیق عزت نفس,تحقیق دینداری,مقاله عزت نفس تحقیق بررسی رابطه دینداری وعزت نفس دانش‌آموزان دختر با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق بررسی رابطه دینداری وعزت نفس دانش‌آموزان دختر. هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود تحقیق با موضوع بررسی رابطه دینداری و عزت نفس دانش‌آموزان دختر،در قالب word و در 67 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات پژوهش۱-۱ مقدمه
۲-۱ بیان مساله
۳-۱ اهمیت و ضرورت
۴-۱ اهداف پژوهش
۵-۱ فرضیه‌های پژوهش
۶-۱ سئوال‌های پژوهش
۷-۱ تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات و واژه‌ها
۱-۷-۱ تعریف مفهومی متغیرها
۲-۷-۱ تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم: پیشینه پژوهش۱-۲ مقدمه۲-۲ دینداری
۱-۲-۲ مفهوم دینداری
۲-۲-۲ تعاریف دین۳-۲-۲ انواع دینداری۱-۳-۲-۲ نوع شناسی شپرد۴-۲-۲ ابعاد دین۵-۲-۲ بررسي نظريه‌های دینداری:۳-۲ عزت نفس۱-۳-۲ مفهوم شناسی
۲-۳-۲ حیطه‌های عزت نفس۱-۲-۳-۲ عزت نفس اجتماعی۲-۲-۳-۲ عزت نفس تحصیلی۳-۲-۳-۲ عزت نفس خانوادگی۴-۲-۳-۲ عزت نفس جسمانی۵-۲-۳-۲ عزت نفس کلی۳-۳-۲ اهمیت عزت نفس۴-۳-۲ سه شرط لازم برای داشتن عزت نفس۱-۴-۳-۲ احساس همبستگی خانواده۲-۴-۳-۲ قدرت۳-۴-۳-۲ الگوها۵-۳-۲ دیدگاه‌های روان‌شناختی عزت نفس۱-۵-۳-۲ دیدگاه راجرز۲-۵-۳-۲ دیدگاه کوپر اسمیت۳-۵-۳-۲ عزت نفس از ديدگاه براندن۴-۵-۳-۲ عزت نفس از ديدگاه اريكسون۵-۵-۳-۲ عزت نفس از ديدگاه آلپورت۶-۵-۳-۲ عزت ديدگاه نفس از ديدگاه آدلر۶-۳-۲ مشکلات ناشی از عزت نفس پایین۷-۳-۲ عزت نفس از دیدگاه اسلام۸-۳-۲ عزت نفس در آیات قرآن۹-۳-۲ عزت نفس در احادیث و روایات۱۰-۳-۲ عوامل تحقق عزت نفس از نظر اسلام۱-۱۰-۳-۲ اطاعت از خداوند۴-۲ مروری بر تحقیقات انجام شده۱-۴-۲ تحقیقات داخلی
۲-۴-۲ تحقیقات خارجی۵-۲ خلاصه و جمع‌بندی فصل
فصل سوم: روش۱-۳ مقدمه
۲-۳ روش پژوهش
۳-۳ جامعه آماری
۴-۳ نمونه و روش نمونه‌گیری
۵-۳ ابزارهای پژوهش
۱-۵-۳ پرسشنامه سنجش اعتقاد دینی (زارع و امین پور، ۱۳۹۰)
-۵-۳ پرسشنامه عزت نفس (روزنبرگ ۱۹۶۵)۶-۳ روش اجرای پژوهش۷-۳ روش تحلیل داده‌ها
۸-۳ ملاحظات اخلاقی

فصل چهارم: یافته ها
۱-۴ مقدمه
۲-۴ توصیف داده‌ها
۳-۴ بررسی فرضیه

فصل پنجم: نتیجه‌گیری
۱-۵ مقدمه
۲-۵ بحث و نتیجه‌گیری پیرامون فرضیه اصلی پژوهش
۳-۵ پیشنهادهای پژوهشی
۴-۵ پیشنهادهای کاربردی
۵-۵ محدودیت‌های پژوهش


چکیده پایان نامه:
آنچه در جهان امروز به خصوص ایران ما که هدفش ایجاد یک نظام اجتماعی مبتنی بر باورها و ارزشهای دینی است، بسیار ضروری به نظر می‌رسد، ایجاد اعتقادات مذهبی و دینی می‌باشد. اعتقادات مذهبی نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت روانی افراد دارد. در واقع باورهای مذهبی به بهبود سلامتی، کیفیت زندگی و افزایش عزت نفس منجر می شود.
هدف از این پژوهش بررسی رابطه دینداری و عزت نفس دانش‌آموزان دختر می‌باشد. به این منظور یک نمونه ۷۰ نفری از دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شدند. بر اساس جدول تناسب، حجم نمونه با حجم جامعه آماری کرجسی و مورگان (۱۹۷۰) برای پژوهش حاضر ۶۰ نفر در نظر گرفته شده است. برای نمونه‌گیری بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از طریق فهرست اسامی دانش‌آموزان عمل گردید. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های سنجش اعتقاد دینی (زارع و امین‌پور،۱۳۹۰) و پرسشنامه عزت‌نفس (روزنبرگ۱۹۶۵) استفاده شد. داده‌های حاصل از پرسشنامه‌های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. جدول توزیع فراوانی، شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی در سطح توصیفی و انجام آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون در سطح آمار استنباطی استفاده شد.
یافته‌ها نشان داد که بین عزت‌نفس و دینداری دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و دهم رابطه‌ی معناداری وجود دارد. بطوریکه با افزایش میزان پایبندی به اعتقادات دینی میزان عزت نفس نیز افزایش می‌یابد.